lauantai 29. elokuuta 2009

Sylinterin kansi, kaasuttimet

26.8. Puhdistin palokammiot, paksu karstakerros. Hionta 180P, karhunkieli veden kanssa ja päälle pesu. Tuli todella hyvät. Parvekkeen lattia täytyi tosin pestä operaation jälkeen...

27.8. Puhdistin venttiilit. Kiinni pylväsporakoneeseen, 250P ja teräsvillalla karstat irti. Venttiilit on todella hyvässä kunnossa, varsinkin imupuoli. Täytyy vielä varmistaa koneistajalta kannattaako silti vaihtaa pakoventtiilit.

28.8. Purin kaasuttimet osiin. Todella likaiset. Alta paljastui kuitenkin hyväkuntoiset pinnat. Ultraäänipesuri on aivan loistava apu. Kannattaa pestä ennen ultraa kuitenkin harjan kanssa isoimmat töryt pois (harja, Wurth-tehopesu toimii hyvin), nopeuttaa prosessia huomattavasti. Rungot hyvässä kunnossa, ei lainkaan syöpymiä kohokammioissa. Kohot pesun jälkeen kuin uudet. Vivusto menee sinkittäväksi, on sen verran pinta kulunut ja ruosteessa. Tiivisteet ja suuttimet ja neulatkin kannattaa varmaan laittaa vaihtoon, koska tulee halvemmaksi ostaa korjaussarja kuin esim. tiivisteet ja kohon venttiili erikseen.

29.8. Ja niin, sateinen päivä. Pesin etuiskarien osia löpöllä. Kumit on uutta vastaavassa kunnossa, stefat tietysti vaihtoon. Kaasuttimien osien pesua, osien hyvä kunto pistää suupielet väkistekin yläviistoon. Vivustot valmiiksi sinkitystä varten, keltapassivoituja osia on paljon. Etujouset 500 ja 501 mm, manuaali antaa minimiarvoksi 460 mm, eli hyvässä kunnossa ovat he.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti