torstai 13. elokuuta 2009

Purkaminen jatkuu

15.7. Purkua. Kytkimen koppa, jouset ja levyt irti, mutta siihen se sitten tyssäsi. Kytkimen rungon kiinnitysmutteri ei vain irronnut. Korjaamokäsikirjan hitsauspuikkoviritys ei toiminut. Takajarrun ilmausruuvi irtosi helposti. Kaasuttimet irti. Kohokammiot hyvässä kunnossa, vernissaa reippaasti, ei kuivuneet. Vivustot ja nippelit on keltapassivoituja, täytyy tehdä tarkka lista ennenkuin pesee hapolla. Startin kansi irti, moottori oli päällepäin erittäis siisti, tiisteet OK. Uusi iskumeisseli Eterasta 25 €.

16.7. Sain kytkimen vihdoin irti, iskutaltta toimi hyvin, mutta ruuvi menee kyllä uusiksi. Selvisi että kone täytyy nostaa kokonaisena irti. CB500Fourissa sen sain purettua nätisti osissa. Kun kurkistin koneen alle, huomasin että öljypohjasta oli kulma irti, tämä varmaan on osaltaan vaikuttanut öljyn vähyyteen :) Öljypohjan tiiviste oli myös poissa. Öljypumppu irti, näytti siistiltä. Öljynpaineanturi oli kuin uusi, kumisuojus oli toiminut hyvin. Tosin oli kovettunut ja lohkesi irti kun irrotin.

17.7. Jarrujen osat irti. Etujarrun ilmausruuvi katkesi taas, taitaa olla ominaisuus. Mäntä paineilmalla ampuen ulos, lähti tosi helposti ilman mustelmia. Takarengas, iskarit ja swingi irti. Moottorin kiinnitysruuvit valmiiksi löysälle, nostoapua odotellessa. Ohjaustanko irti, pahasti mutkalla. Saakohan oijottua, vai pitää hommata uusi.

19.7. Hieno purkurupeama. Takajarrausatula palasiksi, männät tästäkin irti paineella, männät ja sylinterit hyvässä kunnossa, ei syöpymiä tiivistepinnoilla. Takajarrulevy täytyy hioa/sorvata tasaiseksi, kulunut urille. Purin ilmanputsarista sinkittävät osat irti. Pulverimaalatut osat yhteen kasaan ja laatikkoon valmiiksi. Oikea takajalkatapin kiinnike täytyy uusia, on sen verran pahasti solmussa ettei saa oijoittua.

20.7. Pesin mustia osia liuottimella, ei voi viedä rasvaisena hiekkapuhallukseen. Renkaat irroitettavaksi Kuhalan Kuumiin, saa hakea aamulla.

21.7. Vanteet Mikolta takaisin.Purin vanteet, kaikki pinnat ehjinä irti. Muutama oli aika tiukassa. Osat liuotinpesuun likoamaan, samoin navat. Nipat on keltapassivoidut. Takavanteen koko 18 x 2.15. Nostettiin vielä illalla kone irti kun tuli väkeä enemmän paikalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti