perjantai 14. elokuuta 2009

Runko puhtaaksi, koneen yläkerran purku

23.7. Pesin rungon ja purin kaikki loput osat siitä irti. Tyyppikilpi irtosi nätisti niitit poraamalla. Ohjauslaakerit hyvässä kunnossa, kuulat täytyy vielä pyöritellä lasilevyn päällä.

24.7. Purin mittarit. Kuoret täysin suorat mutta ruosteiset. Kierroslukumittarin neulan akseli katkesi, täytyy tilata uusi aihio jostain.

25.7. Pesin kromit ja alumiiniosat.

26-31.7. Pesin ja hioin mustia muoviosia. P600, karhunkieli, hiomatahna ja mustavahaa päälle. Ei vielä valmista, tosi kova homma.

4.8. Pesin fosforihapolla ruosteet pois pinnoista. Takavanteen osalta lähti heti, etuvanteen pinnat yöksi likoon.

5.8. Etupinnatkin puhtaat. Pesin rasvat ja hapotin kaikki muutkin sinkittävät osat, keltaiset erikseen. Hioin pinnat karhunkielellä. Etupinnat täytyy käsitellä vielä uudestaan. Nipat ovat kuin uudet. Heitin mutterit ja prikat pois, uutta tilalle, ei kannata käsitellä. Pesin vielä kaikki ruuvit ja nippelit ultralla lopuksi.

7.8. Hioin etupinnat. Kiinni porakoneeseen, hionta P120, P250 ja karhunkieli. Puhdistin polttoainehanan, ruuvit ja etulevy sinkattavaksi. Tiivisteet ja suodatin täytyy uusia.

8.8. Hieno päivä kerholla. Purin koneen yläkerran. Nokka-akseli on kulunut mutta liukupinta on erittäin hyvässä kunnossa, karkaisu ei ole puhki, koneistus riittänee. Täytyy tosin vielä mitata. Nokka-akselin kaikki laakeripinnat erittäin hyvässä kunnossa, ei naarmuja. Sylinterit siistit, ei pykälää yläreunassa. Männänrenkaat OK, silti vaihtoon. Männissä hieman kiinnileikkautumisen oireita, täytyy katsoa ja mitata tarkemmin. Venttiilit ja ohjurit hyvän näköiset. Sinkittäviä osia rautalangan jatkoksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti