sunnuntai 13. helmikuuta 2011

Kaasuttimet, ilmanputsari, pakoputki, sähköjä

25.1.-12.2.2011 Homma pompsahti taas ison askeleen eteenpäin. Kaasuttimien asennus uusien kumien kanssa oli kiva homma. Sinkityt klemmarit näyttää tosi kivoilta uutta kumia vasten. Ryyppyjen vipuihin uudet lukkomutterit. Näiden täytyy olla hyvässä kunnossa, koska muuten kuristusläpät saattavat irrota vivustosta ja pudota alas. Kunnostettu ilmanputsari uudella filtterillä paikoilleen. Olin tilannut uudet kaasuvaijerit myös valmiiksi mutta nämä osoittautuivat aivan liian pitkiksi, joten laitoin postia Englantiin ja parin päivän sähköpostikeskustelun jälkeen löytyi oikean mittaiset. Oikea pituus on 102 cm(veto), 100 cm(palautus) F0(A) malliin.



Laitoin puolan kiinni, johtojen reitit oikein alkuperäisestä otetusta kuvasta. Kuvat osoittautuivat aivan korvaamattomiksi, kannattaa kuvata projekti huolella ennenkuin alkaa purkamaan. Tulpanjohtojen päälle tuli kumiletku kuten alkuperäisessä. Letku löytyi RIW Servicen valikoimasta. Tulpanhatut paikoilleen ja tämän jälkeen johtojen pätkäisy oikeaan mittaan onnistui helposti. Tulos näyttää tältä.



Pakosarjan ja vaimentimen asennus sujui ilman suuria ponnisteluja. Sovitin pakosarjaa aluksi kylmiltään tarkoituksena että putkien asennot tulivat oikein. 2 ja 4 putkien klemmarit hieman tiukalle ja tämän jälkeen uudet tiivisteet ja kiinnikkeet ja kromatut jäähdytysrivat ja pakosarja varovasti paikoilleen. Ripoihin ei tullut kromauksessa pohjalle lainkaan kuparia, koska tämä ei kestä kuumuutta. Mutterit aluksi löysälle ja ja tämän jälkeen hitaasti kiristäen ja putkia varovasti nyrkillä koputellen niin, että löysät lähtee pois ja kaikki osat asetuttuvat nätisti. Vaimentimen asennus onnistui hyvin siten että tiiviste ensin 4-1 kollektorin putken päälle kohdilleen. Vaimennin luisui tämän jälkeen helposti paikoilleen. Vaimentimen klemmari tämän jälkeen tiukalle ja sen jälkeen myös muut kiinnikkeet kiristäen. Näyttää aika hienolta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti