tiistai 25. tammikuuta 2011

Moottorin nosto runkoon, uudet takaiskunvaimentimet

21-24.1.2011

Hyvä viikonloppu. Sain iskunvaimentimet Lintuvaarasta, kierteiden sorvaus onnistui hyvin vaimentimien tankoon. Sorvin leuoista jääneet pienet jäljet sain helposti kiillotettua pois. Tämä on tärkeä homma, sillä muuten stefat menee tosi nopeasti ja öljyt tulee pihalle. M10x1.5x21 kierre tankoon ja alkuperäisiin alumiinisiin yläosiin vastaava irtokierre. Laitoin vielä lukitusmutterin alkuperäiseen tyyliin niin pysyy varmasti paikoillaan. Alkuperäinen vaimentimen yläosa sopii täydellisesti uusiin ja yläosan rakenne vastaa hyvin alkuperäistä. Ohessa muutama kuva lopputuloksesta.





Saatiin vihdoin nostettua sitten moottori paikoilleen. Kiitokset Penalle ja Timolle! Kolme henkeä ei ollut yhtään liikaa, kahdestaankin varmaan voisi onnistua, mutta kolmestaan päästään vähemmillä naarmuilla ja kolhuilla. Kone on todella ahdas sovitettava. Asennus siis tehdään oikealta puolelta, takaosaa hieman nostaen ylemmäs. Nyt homma alkaa näyttää kyllä tosi hyvältä. Kovin urakka on takana. Mahtavaa kun saa laitella uusia ja uudistettuja osia paikoilleen. Katkojan kärjet ja kansi sekä starttimoottori kansineen jo kiinni. Startin kannen kumitiiviste täytyi liimata bostikilla ennen asennusta kanteen kiinni, että on varmasti tiivis. Oli myös ehkä hieman pieni, mutta venyi hyvin liiman kanssa paikoilleen.





Laitoin lisäksi ilmanputsarin kuntoon, uusi suodatin ja kumit, kyllä tulee nättiä. Oli unohtunut prikat suodattimen koossapitävien ruuvien alta, täytyy sen verran vielä purkaa, että tämä tulee kuntoon. Ilman aluslevyjä lähtee maalit kun kiristää ruuvit kunnolla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti