tiistai 27. heinäkuuta 2010

Takarengas kiinni, takajarrusatula, generaattori

24-27.7. DSS tilaus tuli vihdoin Englannista. Kaasarien korjaussarjat tulee kun saavat uuden erän. No, niillä ei ole vielä kiirettä. Vien huomenna kannen ja sylinteriryhmän Forssan tehokanteen koneistettavaksi. Sylintereille pelkkä hoonaus, venttiileille ja istukoille koneistus sekä vaihdetaan uudet pakoventtilien ohjurit, koska vanhat oli tosi kuluneet. Tämän jalkeen onkin vuorossa koneen maalaus. Täytyy ensi kuun tilistä tilata moottoriin tarvittavat osat. Pääsee herkuttelemaan motin kokoamisella, aijai.

Kokosin takajarrusatulan uusilla tiivisteillä, männät meni nätisti paikoilleen kun oli reunat pyöristetty. Takarengas ja satula kiinni, tosi nätisti paikoilleen. Jarrupalat sinkityillä (kelta-passivoidut) tapeilla ja jousella (musta-p) paikoilleen, on kuin uusi. Vielä puuttuu kansi ja muovinen ikkuna, täytyy etsiä ensi viikonloppuna Pick-Nickistä Pilvenmäeltä. Ohessa kuvia takapäästä.





Puhdistin generaattorin ja mittailin käämien kuntoa, kenttäkäämi oli 7.9 ohmia, OK. Staattorin käämit 0.9 ohmia, pitäisi olla vähän pienempi. Täytyy varmistaa vielä tarkemmalla mittarilla. Johdot on punottua tyyppiä, hyvässä kunnossa, vaihdan varmaan vain uudet liittimet "paistuneiden" tilalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti