lauantai 12. kesäkuuta 2010

Kokoaminen jatkuu

4.5-12.6. Projekti on edennyt hyvin vaikken ole ehtinyt kirjoittamaan.

Vanteet on pinnattu ja rengastettu. Eteen tuli ME 11 19x3.25, taakse ME 77 18x4. Eli ei aivan alkuperäisrenkaat mutta lähelle. Netistä olisi löytynyt myös Dunlopin alkuperäisiäkin mutta näillä mennään. Tosi nätit kumit. Etuvannetta oijottiin useammankin pinnaajan voimin, saatiin kohtalaisen suoraksi lopulta. Storm tasapainotti vielä molemmat koneen kanssa, niin ei pitäisi pompotella. Tosi hyvä palvelu Konalan pisteessä, kiitokset vielä. Kuvat kertovat enemmän.





Uudet takaiskunvaimentimet olivat hienot mutta toinen meni poikki asentaessa ja tuli öljyt pihalle! Ebay ostos ei mennyt putkeen, sain rahat onneksi takaisin. Täytyy keksiä siis jotain muuta.

Uudessakin tankissa oli sitten kuitenkin pari pientä reikää jotka tulivat esille maalinpoiston ja hiekkapuhalluksen jälkeen. Paikkaaminen mietityttää, on varmaan uusittava sisäpuolen pinnoitus. Tinaaminen ei varmaan ole kovin terveellistä puuhaa kun on sisäpuolella pinnoite. Tilasin mobitivestä, http://www.mobitive.com, POR15 setin jossa mukana vanhan pinnoitteen poistoaine. Muuten tankki on hyvässä kunnossa ja oikeasta F0/1 mallista. Hyvä siitä vielä tulee.

Muutama ruuvi kromauksessa Loimaalla sekä pieni erä sinkittäviä Reikolle, hyvät tuli taas. Aina unohtuu matkasta jotain eikä tule kerralla kuntoon.

Projekti alkaa pikkuhiljaa näyttää moottoripyörältä, etuhaarukka, tanko, etulokari, kauhukahva, takaboksi jne. on kiinni. Pyörät laitan alle vasta kun saa takaiskarit kiinni. Etulokarin massasin kunnolla alta niin pysyy ruoste pois, Mastonin harmaa kiveniskusuoja-spray toimii hyvin.

Takajarrusatulan näpertelyä, uusi nippa, tiivisteet ja kovakromatut männät asennukseen. Toinen mäntä ei mennyt tiivisteen kanssa paikoilleen, on liian terävä kulma. Täytyy hioa kulmaan pyöristys ja kokeilla uudestaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti