perjantai 27. tammikuuta 2012

Maalausta ja ylientisöintiä...

27.1.2012 Mukavaa touhua maalausten kanssa, pari iltaa meni sujuvasti töiden jälkeen.

Sain osat runkoa ja tankkia lukuunottamatta kitattua ja hiottua. DeBeerin hiontapohjamaali on ollut tosi hyvä. Maalasin etulokasuojan ja ketjusuojan Motip 52200 metallihohtokullalla. Peitto oli aika hyvä, pari kerrosta riitti. Hyvä pohjatyö on tärkeää. Metallihohdon päälle Motip kirkaslakka 30 min kuluttua metallivärin vedosta. Lakkaa niin paljon että tuli märäksi ja saatiin tasainen kiilto. Jälki on alkuperäiseen nähden ehkä vähän liiankin kiiltävä, muttei missään nimessä 2K lakan luokkaa. Väri on tosi nätti ja sopii hienosti vaaleiden osien kanssa yhteen. Sävy on hyvin lähellä alkuperäistä. Ohessa pari näytettä.





Moottorin suojukset oli kovin lommoiset, täytyi vetää reilu kerros pakkelia ja hioa tasaiseksi kunnon ison hiontatuen kanssa. Valkoinen maali päälle, lopputulos oli hyvä. Ostin ETRAsta uudet pehmustinkumit, 8/11mm läpivientikumit oli kuin tehty tätä varten. Vielä puuttuu kromilistat... laitan kuitenkin kuvan kun muistan.

Rungon pohjatyöt on pitkällä. Parissa kohdassa on ilmeisesti pinnan alle jäänyt hitsikuonapisara paisunut veden kanssa reagoituaan ja tämän seurauksena pinta on pullahtanut. Tarkoitus on hioa pelti näistä pateista puhki ja täyttää tasoitteella tai hitsaamalla, katsotaan nyt miltä näyttää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti