lauantai 21. heinäkuuta 2012

Viittä vaille valmis, koeajolla.

Alkaa olla tämä projekti valmis. Lampun katteen/kuvun maalaus onnistui hyvin. Motip pohjamaali on hyvä, ei kiehu. Mastonin pohjamaalin yhteensopivuuden kanssa oli pahoja ongelmia. Voi olla että en antanut haihtua tarpeeksi kauan, purkin mukaan pitäisi olla rauhassa 7 päivää ennen uudelleen maalausta. Sain katteen kiinni, mittari, lamppu ja töötti paikoilleen. Laitoin kiinnitysruuvien kartioaluslevyjen alle kumitassut niin ei tärise niin paljon. Tilasin ruuvilinjalta oikeanlaiset linssikantaiset ruuvit. Tein loput sähkökytkennät, siis pari sokeripalaliitosta. Juotin johdinten päät varmuudeksi niin eivät katkea ruuvien alla.

Uusi sivutuki valmistui, kiitokset Henkalle hitsauksesta. Tein itse vielä tapin jousta varten johon "sorvasin" porakoneessa viilan kanssa jousen lenkille uran. Kovajuotin tapin jalkaan kiinni hopealla. Lopuksi hionta ja kiillotus. On tarkoitus laittaa sinkittäväksi seuraavan projektin osien kanssa. Uusi jousi löytyi Wurthin valikoimasta.

Ja sitten bensiiniä tankkiin ja polkemaan. Lähti kerrasta käyntiin! Ja samantien pieni lenkki Wiksbergin puistossa. Kerrassaan hauska ajopeli, sain vastaantulijoilta pari hymyä.

Vielä puuttuu peili, ketjukotelon kumitulppa ja pumppu, nämä on tilattu Voimakoneesta. Täytyy jatkossa yrittää löytää vielä alkuperäinen Tähti-peili ja työkalut. Olen täytellyt jo museopapereitakin valmiiksi, täytyy tehdä tällä kertaa varmaan vain parin liuskan pituinen historiikki...

Juu, mutta ohessa kuvia lopputuloksesta.





Seuraava projektin onkin sitten Hannun Honda SS125A -71 sähköstartilla. Tätä aloin jo tänään laittaa palasiksi, ei malttanut olla koskematta...

1 kommentti: