maanantai 7. syyskuuta 2009

Satula, kaasuttimien rungot, virtalukko, takajarrun osat

4-6.9. Purin satulan. Pehmuste on uusittava sitten kuitenkin, sivuilta haperoitunut. Runko oli lohjennut molemmilta puolilta. Pistehitsattiin vahvikepalat siten että jäävät verhoilun alle piiloon. Jäykistyi huomattavasti. Hiekoitusta ja pulverimaalia vaille valmis.

Pesin kaasuttimien runkoja edelleen. Kanavat letkusta kohoventtiilille oli töhnässä. Rapsutin varovasti pienellä harjalla isoimmat irti, tätä ennen liuotinpesussa yön yli. Lopuksi pesu ultralla tarkoitukseen tehdyllä pesunesteellä, nyt näyttää hyvältä.

Purin ja puhdistin ohjausvirtalukon. Aika siistissä kunnossa. Lukosta yksi haittalevy oli poikki, meni pari tuntia että sai lukkopesän ulos. Täytyy tehdä uusi haitta ohuesta pellistä. Virtakytkin-osa täytyy myös purkaa ja kunnostaa. Kuori oli kulmasta lohjennut. Liikkuvat osat todella hyvässä kunnossa, ei näkyviä kulumia. Avaimen suojaläppä on oijottava. Voisi tilata uuden avaimen, vanha aika kuluneen oloinen, myös vara-avain! Tarkista, onko satulan lukossa sama avain?

Purin takajarrun säiliö-pääsylinterikompleksin. Osat oli kosteat, jarrunestettä onneksi vielä jäljellä. Vaihdetaan kuitenkin tiivisteet samalla.Männän työntötanko täytyy varmaan tehdä uusi, oli syöpynyt pahasti. Samoin läpivientiprikka on vaihdettava.

Puhdistin takaiskunvaimentimien sylintereitä pinnalta. Ruoste irtosi hyvin sienen kanssa hankaamalla. Harmi, että toisessa on naarmuja alaosassa. Parin viikon päästä Lohjan rompetorilta uusia etsimään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti