Pujotin pinnat paikoilleen, Voimakoneesta Symotec:n 2.62 x 213 mm oli juuri oikein kokoinen sekä eteen, että taakse. Vaihdoin takavanteen eteen niin on vähemmän rasittunut takana. Tein puusta yksinkertaisen rihtauspukin, kuvista saa periaatteen selville. Kivasti meni pari iltaa nippoja ruuvaillessa, aika suorat tuli. Vanteisiin jäi pienet mutkat sauman kohdalle, mutta muuten OK. Uudet vannenauhat, sisärenkaat ja kumit vielä niin kyllä kelpaa. Rihtaus oli tosi rentouttavaa hommaa, ei mitään kiirettä, pikkahiljaa TV:tä katsellessa :) Tosi nätin näköiset kiekot. Vielä jarrukilpi kenkineen ja nopeusmittarin pyörittäjän laippa paikoilleen, naminami. Ero lähtötilanteeseen on huomatavissa :)
Renkaiden lisäksi olen saanut maalauksia kivasti eteenpäin. Etulokari on paikailtu ja kitattu lommot suoriksi, oli aika ruttuinen oikaisun jäljiltä. Tällä viikolla olisi tarkoitus vetää kultaisiin osiin pintamaali, maali on Motip Autolack Acryl 52200, sävy todella lähellä alkuperäistä. Olen vielä vähän kahden vaiheilla millaisen lakan vedän. 2K kirkaslakka ei ole ihan alkuperäistä vastaava. Sylinterin maalasin VHT:n moottorimaalilla, musta satiini. Poltto uunissa 90°C/1h. Satulan runko sai bilteman mustan vannemaalipinnan, tuli hyvä kun hiekkapuhalsi vanhan maalin ja ruosteet pois. Vanha pehmuste oli kuin uusi. Kumirunko tuli vedellä pesemällä hyväksi. Päällysteen alla oli ohut muovi, joka oli estänyt veden pääsyn pehmusteeseen. Äiti lupasi ommella uuden peitteen keinonahasta, täytyy hakea tarvikkeet vain valmiiksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti