Olin tehnyt molempien käämien johdot liian lyhyiksi, joten täytyi juottaa 10 cm jatkot ja pistää uudet suojat ja liittimet. Lopputulos oli tosi hyvä, liitos tuli juuri oikeaan kohtaan. Tästä oppi sen, että kannattaa kuvata ja mitata alkuperäiset johdot tosi tarkasti, ja samalla katsoa missä kohdassa liitos on muihin osiin nähden.
Yksi kiva sähköhomma oli takapään valojen ja vilkkujen kytkentä. Vedin takavalolle tulevat piuhat rauhassa ja huolella, kun ei ollut kiire minnekään. Etuvilkkujen maa tulee lampun kiinnikkeen kautta. Täytyi poistaa maali lampun kiinnitysruuvien alta vain ensin. Takapään johdotus näyttää tältä.
Kytkin akun kiinni ja aloin testata sähköjä. Vilkut ja valot jne. toimivat juuri kuten pitikin, mutta startti ei pyörinyt. Yleismittarilla läpikäymällä vika löytyi solenoidista. Eli, jännite tuli solenoidin ensiöön, mutta ei vetänyt kiinni. Ei auttanut kun avata kuori ja katsoa mikä vikana. Solenoidin liikkuva tanko oli juuttunut kiinni, en muistanut katsoa sitä kun vaihdoin johdot, ja tottakai se mitä ei tarkista on sitten viallinen. Tanko irtosi pihdeillä vetämällä, oli aika tiukka kyllä. CRC:tä perään ja irrottelua. Tastasin tämän ottamalla akusta virtaa, nätisti napsahtaa, hienoa! Kuori kiinni ja osa takaisin paikoilleen. Solenoidin voisi kyllä jossain vaiheessa vielä vaihtaa, ettei tule yllätyksiä matkan päällä :) Suljetusta rakenteesta johtuen perusteelinen kunnostus kun on vähän hankalaa. Akku kiinni uudelleen ja starttinappia perään. Hienosti pyörittää.
Kaadoin öljyt koneeseen, Motulin 20W-50 mineraaliöljy. Kesti jonkin aikaa, että öljy valui alas asti. Tämän jälkeen pyöritin konetta startilla erissä kunnes öljyvalo sammui, ei montaa sekunttia kerralla!
Tässä oli tämä viikko, starttaus alkaa olla kyllä tosi lähellä. Vielä täytyy säätää sytytyksen ajoitus ja tehdä kaikkien kohtien tarkistus. Tämän jälkeen säätötankki kiinni ja sitten.... tästä varmaankin lisää viikon päästä :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti